dinsdag 3 april 2018

Nieuwsbrief Hardloper Gerrit online (30)

De laatste nieuwsbrief dateert van 2 weken geleden (19 maart 2018). In de eerste week erna gebeurde er niet zoveel, in de tweede week was het iets drukker op hardloopgebied, waar Pasen zonder meer debet aan zal zijn geweest.

Trainingen en wedstrijden
Met de training ging het de afgelopen weken niet zo geweldig. Een paar maal trainde ik een 5 km. Niet veel dus.
Zaterdag 31 maart was ik bij de 31.Osterlauf in Bawinkel (DE) en liep daar de 5 km. Ik maakte de fout te snel te vertrekken en moest dat na ruim 3 km bezuren. Het werd een tijd van 30:22, waarmee ik echter de M 70-klasse (en daardoor een kleine beker) won. Vele bekenden van mijn vereniging "Lauffreunde Emsland" waren  aanwezig bij deze gezellige loop. Het was fijn om het sociale netwerk weer wat aan te halen.

Osterlauf 2018 Bawinkel (DE)

2e Paasdag was ik in Hengelo bij de "Halve van Hengelo". Ik was al vaker bij dit evenement geweest dat onder meer bestond uit een halve marathon, 15 km, 10 km en 5 km. De start was in het Fanny Blankers Koen-stadion. Op het snelle parcours van de 5 km realiseerde ik een tijd van 29:40. Mijn start was iets langzamer dan op maandag. In de laatste kilometer kon ik nog versnellen en dat deed mij goed. Een 98e plaats van de 186 deelnemers op de 5-km was mijn deel.

Komend weekend
Het komende weekend staat in het teken van de "4 Mijl van Emmen". De vorige twee edities heb ik ook deelgenomen. In het eerste jaar liep ik 39:22, in het tweede jaar lag mijn tijd iets boven de 45 minuten (ik was toen geruime tijd geblesseerd geweest). Mijn doelstelling dit jaar is om op deze afstand een tijd te gaan lopen van onder de 39:50. Indien zich geen rare dingen voordoen zou deze doelstelling tijdens mijn eerste 4 EM dit jaar al wel eens gehaald kunnen worden. We zullen zien....

4 Mijl van Emmen april 2017

Zaterdag wordt in Bad Bentheim (DE) de "Bentheimer Waldlauf" gehouden, een mooie wedstrijd over 5 en 10 km. Diverse malen heb ik met veel plezier in Bentheim gelopen. Dit jaar waarschijnlijk niet, gezien mijn plannen voor de "4 Mijl van Emmen."
Uiteraard zijn er nog meer wedstrijden. Raadpleeg hiervoor de bekende hardloopkalenders.

Een hardloopbericht van..../Ein Laufbericht von....
Frank Gerdelmann uit Haren (DE) schreef een mooi artikel voor mijn blog, getiteld "Immer in Bewegung". Het artikel is gepubliceerd op 31 maart 2018. In de volgende maanden zijn er artikelen te verwachten van Eline Glas uit Emmen en Tina Giesen uit Meppen (DE).

Tot slot:
Met de mededeling dat Harm Kruit na vele jaren het voorzitterschap van Runners Stadskanaal heeft overgedragen aan Rob van der Horst, besluit ik deze nieuwsbrief.

Tot de volgende keer en weer veel loopplezier gewenst!