zaterdag 2 december 2017

Sallands Cross Circuit: mooie cross in Lettele 2 december 2017

Finish in Lettele

Vanmiddag liep ik in Lettele mijn 2e cross van het Sallands Cross Circuit. Men had het parcours vanwege de vele regen die gevallen was, enigszins gewijzigd. Daardoor was het ongeveer 200 à  250 meter langer (mijn eigen meting en die van enkele anderen). Mijn tijd op deze afstand van 5.250 meter was 33:24 en daar was ik zeer tevreden mee. Het was weliswaar een paar seconden langzamer per kilometer dan verleden week, maar het parcours was ook aanzienlijk zwaarder. Was het vorige week (noodgedwongen) bijna geheel verhard, vandaag was het voor 95% onverhard. Ook ten opzichte van mijn naaste concurrenten scoorde ik een aanzienlijk betere tijd. Mijn tussentijd op de 5 K: verleden week 30:59, vandaag plm. 31:30

Op sommige plaatsen was het wat modderig