woensdag 6 december 2017

Nieuwsbrief Hardloper Gerrit online (16)

Wedstrijden
Na mijn eerste wedstrijd voor het Sallands Cross Circuit in Mariënheem liep ik afgelopen zaterdag mijn tweede wedstrijd in Lettele. Het was een heel andere wedstrijd, dit keer een "echte" cross. Was in Mariënheem het parcours (door omstandigheden) bijna geheel verhard, dit keer was het voor 95% onverhard met op diverse plaatsen in het bos modder.
Op sommige plaatsen was het modderig 
De route was ook hier een klein stukje verlegd en dat leverde naar mijn meting (en ook van enkele andere) een afstand op van plm. 5,25 K. Mijn eindtijd was 33:24 (tussentijd op de 5 K 31:30). Ik was daar zeer tevreden over. In totaal was het alweer de 4e cross van het circuit, waarvan ik er nu 2 gelopen heb. Er volgen nog zes en aan zeker 2 kan ik niet deelnemen, vanwege vakantie en andere verplichtingen. Maximaal komt het aantal voor mij dan op 6 en dat is 1 te weinig om in het eindklassement te komen. Mijn volgende cross is op 2e Kerstdag in Nieuw Heeten.
Komende zaterdag kom ik in Nieuw Schoonebeek aan de start bij de Snertloop. Ik heb daar in voorgaande jaren reeds 5 keer aan deelgenomen en het parcours "ligt mij wel". Bewust heb ik voor deze wedstrijd gekozen, ik wil namelijk proberen mijn beste jaartijd op de 5 K, die op 30:59 staat, aan te scherpen.
Afgelopen zondag was de Nikolauslauf op het prachtige parcours rond om de Möllersee in Meppen (DE). Ik ben er niet geweest en was enigszins verrast toe ik de uitslagenlijst zag, het aantal deelnemers viel mij nogal tegen!

Trainingen
Na de cross in Lettele op zaterdag liep ik zondag een rustige duurloop(verhard en onverhard) van 6,4 K in de Emmerdennen. Vandaag (woensdag) liep ik in dezelfde omgeving weer 6,4 K ( weer afwisselend verhard en onverhard) en wisselde dit af met intervaltraining. Het wachten is nu op de wedstrijd van zaterdag, ik ben er klaar voor....!

Een hardloopbericht van/Ein Laufbericht von....
Het bericht van Kerstin Evers uit Papenburg (DE) met de titel "Laufen hat mir schon immer Spaß gemacht" is inmiddels gepubliceerd op deze blog. Een mooi verhaal van deze  sympathieke en snelle atlete, die vanaf 2009 een "blitzcarrière" maakte!

Tot de volgende keer!