zondag 15 oktober 2017

Mijn trainingen en wedstrijden

Het gaat momenteel iets beter met mijn hardloopactiviteiten. Gemiddeld 3 maal per week train ik en leg daarbij zo'n 18 à 23 K af. Dit jaar heb ik "slechts"  9 wedstrijden gelopen, maar als het zo doorgaat met mijn knie en conditie zullen er dit jaar noch wel enkele volgen.

Inmiddels heb ik me ingeschreven voor het Sallands Crosscircuit (5 K-wedstrijden), een circuit over 10 wedstrijden in het prachtige Salland. De eerste wedstrijd is op 12 november a.s. in Haarle, de "Haarlerbergloop". Als voorbereiding train ik in de Emmerdennen en liep de laatste weken een wedstrijd in Kring van Dorth en een trimloop in het bos in Assen.

Als mijn knie mij niet weer in de steek laat zal ik proberen dit jaar mijn beste wedstrijdresultaten op 3 afstanden alsnog te verbeteren. Op de 5 K was mijn snelste tijd in juni in Borger (31:30 min) Mijn streeftijd dit jaar is 31:00 min. Op de 4 Engelse Mijl liep ik afgelopen weekend in het bos van Assen 41:58 min.  Mijn streeftijd dit jaar: 41:00 min. Ook dit jaar hoop ik nog een 10 K te lopen. Streeftijd? 1:05:00.

Als de situatie niet slechter wordt zal ik mijn streeftijden voor 2018 naar beneden bijstellen en hoop ik volgend jaar op de 5 K weer beneden de 30 minuten-grens te lopen!