maandag 31 juli 2017

Nieuwsbrief Hardloper Gerrit online (11)

De elfde nieuwsbrief beginnen we met de Nordhorner Thriathlon am Vechtesee, die afgelopen zondag werd gehouden Twee Duitse loopvrienden en een loopvriendin boekten daarbij goede resultaten. Klaus Eckstein uit Nordhorn werd 4e overall (1e M 50) en Matthias Strothmann uit Herzlake 9e overall (1e M 40) . Janneke van der Kooij uit Haselünne werd 3e in haar klasse W 45 en 7e van alle vrouwen. Prima prestaties!

Klaus Eckstein
Matthias Strothmann
Janneke van der Kooij






















In Brandlecht (DE) bij Nordhorn werd vrijdagavond de Brandlechter Volksbanklauf gehouden. Gerold Nijhoff uit Veldhausen (DE) bereikte de 1e plaats op de 10 K in de M 50-klasse in een tijd van 36:18. Heinz Stroeve uit Emlichheim (DE) was 1e op de 10 K in de M-65 klasse. Hij had voor deze afstand 42 minuten en 31 seconden nodig.

Mijn hardloopactiviteiten
Van mijn hardloopactiviteiten de afgelopen week is niets te melden. Niet getraind en geen wedstrijd(en) gelopen.

Airport Night Run in Eelde
http://www.airportnightrun.nl/
Vanmiddag laat was ik op vliegveld Eelde. Mijn oog viel op een poster die daar hing. Het lijkt mij wel een aardige wedstrijd op 16 september a.s. "hardlopen in het donker over de luchthaven en omliggend terrein". Helaas kan ik niet deelnemen, omdat ik die dag terugkom van een korte vakantie.




Wedstrijden komend weekend
Komend weekend zijn er weer diverse wedstrijden in de regio. Toch wil ik er één uitlichten, de Stundenlauf in Börger (DE). Een aantal keren nam ik reeds deel aan deze loop en het was altijd uiterst gezellig.
In augustus 2013 schreef ik het volgende commentaar m.b.t. deze loop:


Startt "Stundenlauf" 
Borger in Nederland ligt ongeveer 35 à 40 km van de grens met Duitsland. Aan de andere kant van de grens, ook op zo'n 35 à 40 km, ligt op dezelfde hoogte Börger. Door Groningers en Drenten wordt in het dialect de naam van de plaats Borger vrijwel hetzelfde uitgesproken als de Duitsers dat doen met de plaats Börger, zij het dat onze "g" iets zachter is dan de "g" bij onze oosterburen.

In Börger (D) wordt jaarlijks de "Stundenlauf" gehouden (....lees verder) 

Veel loopplezier en tot de volgende week!