woensdag 28 juni 2017

Nieuwsbrief Hardloper Gerrit online (6)

Trainingen en wedstrijden
De vorige week trainde ik tweemaal, korte loopjes van 4 en 6 K, in totaal derhalve 10 K. Zondag jl. zou ik meedoen aan de Dom Verdanloop in Reutum, echter: zondagmorgen heel vroeg voelde ik mij niet geheel fit en had last van mijn rechtervoet. Dus niet gegaan en daar had ik achteraf gezien geen spijt van, gezien ook het slechte weer. Een dag later, afgelopen maandag, heb ik daarom maar een rustige duurloop gedaan van een uur.

Resultaten vorig weekend
Opvallende resultaten dit weekend van enkele van mijn "(facebook)-vrienden".

Klaus Eckstein uit Nordhorn (DE) (hij schreef al eens een artikel voor mijn blog) won in Düsseldorf zilver in zijn "Altersklasse" tijdens de Europese Kampioenschappen Triatlon.

Daniel Pugge in Ellewick

Daniel Pugge uit Horstman DE) (ook hij schreef reeds een artikel voor mijn blog) verbeterde in Ellewick (DE) zijn persoonlijk rekord op de 10 K met 30 seconden. Hij noteerde 34:28.
Heinz Stroeve uit Emlichheim (DE) behaalde op de 5 K bij de Grachtenloop in Coevorden de 1e plaats in de klasse H 50+ in een prima tijd van 20 minuten en 10 seconden.
Gerold Nyhoff uit Veldhausen (DE) won tijdens de Banthumloop in Bergentheim de 10 K in de H 50-klasse in 37:07.

Wedstrijden komend weekend
Zoals het nu lijkt zal ik ook komend weekend geen wedstrijden lopen. Toch zijn er enkele interessante, zoals:

30 juni: Rheine-Elte (DE) Sparkassen Sommerlauf
1 juli: Nieuw Balinge Goudplevierrun
1 juli: Kampe (DE) Küstenkanallauf
1 juli: Dornum (DE) Schloßlauf

Uiteraard zijn er nog meer wedstrijden, zoals bijv. in Filsum (DE), De Wijk, Eelde, Loppersum en Opende. Zie hiervoor de diverse hardloopkalenders.