woensdag 15 mei 2013

Pfingstlauf Emlichheim (D) 17 mei 2013


Emlichheim: sfeervol
In Emlichheim (D) , op korte afstand van Schoonebeek en Coevorden, wordt traditiegetrouw op de vrijdagavond voor Pinksteren de "Pfingstlauf" gehouden.
Het is daar een heel sfeervol gebeuren met veel deelnemers en veel toeschouwers. Het aanvangstijdstip van de eerste loop over 1 km (Schüler) is om zes uur. Daarna volgen nog een "Schülerlauf" over 2 km en een "Bambinilauf" alvorens om half negen de "Jedermannlauf" over 5 km, tegelijk met de "Hauptlauf" over 10 km start.
Het is voor de achtste keer dat ik aan deze wedstrijd deelneem. Viermaal startte ik op de 10 km met als beste tijd 49:54 in 2004. Aan de 5-km wedstrijd nam ik driemaal deel, mijn beste tijd was in 2010, toen ik 24:50 op de klokken bracht. Mijn tijden heb ik gelopen op het oude parcours (tot en met 2010), welke bestond uit ronden van 2,5 km. Het nieuwe parcours (vanaf 2011) bestaat uit ronden van 1.667 meter.
Vrijdagavond zal ik deelnemen aan de 5-km wedstrijd.